• Logo BIP
  • Logo BIP
  • Logo Dolny Śląsk

Odbył się plener malarski pt. "Obecność", zrealizowany w ramach projektu "Spod igły" dofinansowanego przez Samorząd Województwa Dolnośląskeigo.

Za uczestnikami pierwszy etap działania przygotowanego przez Koło Wrocławskiego Stowarzyszesnia Narodowego Czynu Pomocy Szkole przy Zespole Szkół w Jaworze. Były to warsztaty ceramiczne. W międzyczasie zaproszono również młodzież oraz osoby zainteresowane na plener malarski pt.: „Obecność”. Wśród „igieł” i liści drzew uczestnicy próbowali uchwycić wyróżniony przez siebie fragment pejzażu lub przyrodniczego detalu podjąć swego rodzaju „rozmowę” z przyrodą. Przekroczyć oddzielenie jakie towarzyszy nam w codzienności. Poddać refleksji temat wartości obecności przyrody blisko nas. W trakcie pleneru był dostęp do różnego rodzaju farb, papierów, materiałów i narzędzi, dzięki którym doświadczanie twórczej pracy było pełniejsze. Indywidualny wybór technik malarskich, graficznych, rysunkowych, ich łączenia sprawił, że można było się sprawdzić w danej artystycznej przestrzeni. Mamy nadzieję, że pod czujnym okiem prowadzącego:artysty grafika, ilustratora również książek przyrodniczych, uczestnicy mogli zgłębić i doświadczyć wartości kontaktu ze sztuką w obecności pięknej natury. Dostrzec potencjał budowania warsztatu w precyzji i dokładności, zgodnie z założeniami projektu. Być może udało się zainspirować do podjęcia dalszej przygody z malarstwem, rysunkiem, kształcenia w tym kierunku. Te i inne działania projektu można śledzić również na stronie: https://projektspodigly.blogspot.com/

Zdjęcie użytkownika Zespół Szkół Medyk - Szkoła z sercem.Zdjęcie użytkownika Zespół Szkół Medyk - Szkoła z sercem.

Zdjęcie użytkownika Zespół Szkół Medyk - Szkoła z sercem.Zdjęcie użytkownika Zespół Szkół Medyk - Szkoła z sercem.

Zdjęcie użytkownika Zespół Szkół Medyk - Szkoła z sercem. Zdjęcie użytkownika Zespół Szkół Medyk - Szkoła z sercem.

Zdjęcie użytkownika Zespół Szkół Medyk - Szkoła z sercem. Zdjęcie użytkownika Zespół Szkół Medyk - Szkoła z sercem.